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Studie: Massive Investitionen der Autohersteller für Elektrifizierung und autonomes Fahren
26Jul

Studie: Massive Investitionen der Autohersteller für Elektrifizierung und autonomes Fahren

Die Studie „Global Automotive Outlook 2018“ von Alix Partners kündigt hohen Investitionsdruck für die Automobilhersteller an: Investitionen der Autohersteller im Jahr 2017: 200 Milliarden Euro, der Großteil davon fließt in Elektrifizierung und autonomes Fahren Autohersteller bringen bis 2022 über 200 neue E-Modelle auf den Markt. Viele Investitionen werden sich in den nächsten Jahren nicht rechnen Profitabilität der Hersteller geht 2017 erstmals seit fünf Jahren zurück. Jährliches Wachstum des globalen Automarktes verlangsamt sich von 3,8% auf 2,3%. Dieselfahrzeuge werden bis 2030 auch in Europa zum Nischenprodukt. Elektrifizierung hebt ab: Verkaufte elektrische Reichweite steigt 2017 um 82%.

Audi ergänzt Portfolio bis 2025 um 15 neue Elektroautos
26Jul

Audi ergänzt Portfolio bis 2025 um 15 neue Elektroautos

Audi kündigte an, 2025 einen Absatz von rund 800.000 Elektroautos und Plug-in-Hybriden anzustreben. Die „Automobilwoche“ berichtet, dass 15 reine Elektro-Modelle geplant sind. Neben den bereits bekannten e-tron, e-tron Sportback und e-tron GT, die auf einer eigenen Plattform stehen, sollen mindestens fünf Audi-Stromer auf der Elektro-Konzernplattform MEB aufbauen.

AppScooter: Electric Scooter from Etergo
26Jul

AppScooter: Electric Scooter from Etergo

The startup company Etergo launched their AppScooter at EUR 3,399.--, pre-orders are accepted, delivery will start in 2019. The AppScooter features 80 to 240 km range with up to three modular lithium ion battery packs, each pack weighs only 7.5 kg and is easily removable (e.g. for charging at home) and supports 600 charging cycles.

Arthur D. Little predicts massive growth in battery industry
26Jul

Arthur D. Little predicts massive growth in battery industry

According to the research firm, the battery market is anticipated to grow to $90 billion plus by 2025. It was $60 billion in 2015. But these figures are not all EV-related, as batteries for internal combustion engine vehicles (starter, lighting, ignition), as well as electronic device and storage applications are included. And ADL questions profitability of battery manufacturers: “Due to overcapacity among battery cell manufacturers and their desire to lock in automotive OEMs on long-term contracts, margins have been squeezed […] down to zero and below in the hope that greater rewards can be reaped later on.”

Tesla: Gigafactory 3 in China
26Jul

Tesla: Gigafactory 3 in China

Tesla signed a deal to allow the start of Gigafactory 3 construction in Shanghai. Tesla plans to start construction “in the near future” for the first cars to roll off the line 2 years later, ramping up the factory to produce around 500,000 vehicles per year within further 3 years.

CATL baut Batteriezellenwerk in Deutschland
26Jul

CATL baut Batteriezellenwerk in Deutschland

CATL will bis 2022 rund 240 Millionen Euro in ein Werk in Erfurt, Thüringen investieren und dort 600 neue Arbeitsplätze schaffen. Langfristig könnten bis zu 1000 Arbeitsplätze entstehen. Das Werk wird eine der größten Batteriezellen-Fabriken für Elektroautos in Europa. Als erster Kunde des neuen Werkes vergab der Autobauer BMW bereits einen Milliarden-Auftrag an die Chinesen.

EU CO2 target requires “8.3 million new EV charging stations”
26Jul

EU CO2 target requires “8.3 million new EV charging stations”

Proposals to cut CO2 emissions in the EU by 50% by 2030 are unrealistic, warns ACEA. It would require the installation of at least 700,000 new EV charging points per year, as EU Climate Action Commissioner Miguel Arias Cañete has said. Today there are only 100,000 charging points in the whole EU.

H2-fuel cell ferry will show zero-emissions are achievable
26Jul

H2-fuel cell ferry will show zero-emissions are achievable

The California Air Resources Board (CARB) in the US has awarded a grant to Golden Gate Zero Emission Marine (GGZEM) to build the first US hydrogen fuel cell ferry named ‘Water-Go-Round’. The 70ft-long aluminium catamaran is powered by a pair of 300kW electric motors and 360kW of PEM fuel cells and Li-ion battery packs. It will be designed to cruise at a maximum speed of 22k.

Alstom’s hydrogen train: approval for commercial operation in Germany
26Jul

Alstom’s hydrogen train: approval for commercial operation in Germany

Alstom’s Coradia iLint hydrogen fuel cell passenger train, has been granted approval by the German Railway Office (EBA) for passenger service in Germany. Coradia iLint is based on the diesel train Coradia Lint 54 and is powered by an electrical traction drive, an on-board fuel cell and Li-ion batteries. The iLint can run at 140 km/h with a 600 to 800 km/tankful autonomy and accommodates up to 300 passengers.

DLR fuel cell power pack for cargo bikes
26Jul

DLR fuel cell power pack for cargo bikes

The DLR (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt) has developed an innovative fuel cell module that extends the range of electric cargo bikes and doubles the service life at a comparable price to purely battery-operated systems. The Fuel Cell Power Pack combines a fuel cell (continuous output of 300 to 500 watts) with a small lithium-ion battery which is activated in peak load periods.

 

Audi und Huawei arbeiten zusammen an vernetzten Autos
26Jul

Audi und Huawei arbeiten zusammen an vernetzten Autos

Audi und Huawei wollen in Zukunft bei der Entwicklung vernetzter Fahrzeuge kooperieren. Der Ingolstädter Autobauer und der chinesische Technologiekonzern haben eine entsprechende Absichtserklärung unterzeichnet. Die Kooperation hat zudem die Beschleunigung der Digitalisierung von Diensten im Fahrzeugumfeld zum Ziel.

Daimler, Bosch to deploy self-driving taxis in California test program
26Jul

Daimler, Bosch to deploy self-driving taxis in California test program

Daimler and Bosch will deploy self-driving taxis in California’s Silicon Valley region next year as part of a test program of vehicles designed for city driving. The vehicles will include a safety driver and a steering wheel. Daimler will supply the vehicles and test facilities, while Bosch will provide the many sensors, actuators and control units (built atop the artificial intelligence platform Nvidia DRIVE Pegasus). Using an app-based mobility service operated by Daimler, customers will be offered free rides on selected routes within the city during the pilot.

Small, autonomous shuttles for downtown transit in the U.S.
26Jul

Small, autonomous shuttles for downtown transit in the U.S.

A series of small trials seeks to establish the value of tiny, electric transit. Small, usually electric vehicles with capacity for less than a dozen riders that sometimes operate on fixed routes are already navigating city streets. The technology today can support slow-speed, 15-mile-per-hour, reliable travel in the urban core.

Stuttgart to introduce diesel driving ban in 2019
26Jul

Stuttgart to introduce diesel driving ban in 2019

Stuttgart will become the second major city in Germany to impose a partial diesel driving ban. From the beginning of 2019, older diesels (Euro 4 and older) will no longer be allowed in select parts of central Stuttgart. Overall the region has around 530,000 diesel vehicles, estimated 190,000 vehicles meeting only the emission standard Euro 4 will be affected.
Konzeptauto „4ePerformance“ von Schaeffler : 880 kW
06Jul

Konzeptauto „4ePerformance“ von Schaeffler : 880 kW

Vier E-Motoren, radselektive Steuerung und eine Beschleunigung von 0-200 km/h in 7 Sekunden, zwei Batterien mit einer Gesamtkapazität von 64 kWh. Das Fahrzeug stellt „ein fahrendes Prüflabor dar“ zur Entwicklung einer physikalischen Fahrzeug- und Reifenmodellierung und Fahrdynamikregelung.

VW: Elektrifizierungs-Offensive und E-Carsharing
06Jul

VW: Elektrifizierungs-Offensive und E-Carsharing

VW behauptet, in Sachen Elektromobilität im Zeitplan zu sein. Aus der Vision der rein elektrisch angetriebenen I.D.-Familie werden „kaufbare Produkte“- das erste Modell soll im Frühjahr 2020 auf den Markt kommen.

Zudem will VW eine ganze Palette fahrzeugnaher Dienste und Mobilitätsdienste an den Start bringen. Dazu gehört mit „We Charge“ ein Angebot für das Laden, aber auch ein eigener Sharingdienst ausschließlich mit rein elektrischen Fahrzeugen (aus der I.D.-Familie). Das Carsharing soll ab 2019 über die neue Kundenplattform WE geteilte Flotten in den größten Metropolen Europas zugänglich machen. Das Sharing-Angebot soll das konzerneigene Ride Hailing-Angebot von MOIA „komplementär ergänzen“.

Schweden investiert 111 Mio. US-Dollar in Prüfstand für Elektromobilität
06Jul

Schweden investiert 111 Mio. US-Dollar in Prüfstand für Elektromobilität

RISE (Research Institutes of Sweden) und die Chalmers University of Technology haben nun mit Unterstützung der schwedischen Regierung mit der Einrichtung eines schwedischen Prüfstands für die Elektromobilität begonnen. Das Labor soll bis 2022 voll einsatzbereit sein. Unter der Bezeichnung Swedish Electric Transport Laboratory (SEEL) soll der Prüfstand für alle Bereiche des elektrifizierten Verkehrs durchführen. Zum Beispiel elektrifizierte Getriebe und Antriebswellen für verschiedene Fahrzeugtypen, Antriebsstrang und Komponentenprüfung für Hybrid- und Elektrofahrzeuge sowie Aufladung und intelligentes Powermanagement.

New hybrid Li-ion/oxygen battery offers high energy and high power
06Jul

New hybrid Li-ion/oxygen battery offers high energy and high power

A team at Sichuan University in China is proposing a novel lithium-ion/oxygen hybrid battery system that exploits the advantages and minimizes the disadvantages of both lithium-ion batteries (LIB) and lithium-oxygen batteries (LOB).

Self-Heating and Fast-Charging Climate-Immune Battery
06Jul

Self-Heating and Fast-Charging Climate-Immune Battery

At low temperatures (down to -45°F) the battery self-heats until its internal temperature is above room temperature before switching to charging mode. This allows rapid charging at all temperatures avoiding below-freezing power drain. The self-heating battery withstands 4,500 cycles of 15-minute charging at 32 degrees F with only a 20-percent capacity loss.

Battery recycling
06Jul

Battery recycling

Hi-tech recycling of Li-ion batteries at Redux. Saubermacher and Redux Recycling have installed a battery recycling plant in the German town of Bremerhaven after jointly researching the process over years. The plant is capable of processing all types of lithium-ion batteries and has a capacity of 10,000t a year.

China drafts rules to track electric car battery output. China is about to launch a system to track the production, sale, use and recycling of electric car batteries, aiming at the creation of policies, incentives and recycling capacity to handle spent battery waste, which is set to reach as much as 170,000 tonnes this year.
 

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